Motto Syarikat Yang Gempak

semasa aku mengikuti kursus SUS  ( skim usahawan siswazah ) 3 tahun lepas .

dalam satu sesi, seorang penceramah telah highlight berkenaan dengan motto syarikat..

beliau bertanya .. macam mana kita nak buat motto syarikat yang gempak dan menarik?

kata dia lagi, cuba kita perhati syarikat syarikat besar yang mempunyai motto seperti contoh

Dunhill  mottonya “Gaya, Mutu, Keunggulan”

Walls  mottonya “hidup biar sedap”

beliau berkata lagi, Motto yang mempunyai tiga perkataan merupakan motto yang kuat dan kukuh .. jika motto tersebut lebih dari tiga .. maka motto tersebut tidak seimbang..

About these ads

About hardyweb

Name : Adi Location : K Terengganu Occupation : Computer
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Motto Syarikat Yang Gempak

  1. ali says:

    Hardyweb – perjalanan hidupku

    kurang satu je nak cukup tiga.. hehe

  2. matrix01 says:

    lama tak masuk blog hang… dengar citer dah kawin… alhamdulilah… semoga bahagia hingga ke sorga… apa moto rumahtangga hang lak?

  3. hardyweb says:

    ehh bukan ke tiga .. campur hardyweb tu la .. kui kui kui..

    eg : GNU .. gnu is not unix …
    wine .. wine is not emulator.

    matrix01 : sori tak bg tau hang pasai perpindahan blog dan majlis kawin aku .. report bangat ..(gara gara tgk cite indon la nih )

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s