4GB Thumbdrive

tergezut beruk aku .. bile tengok properties thumbdrive aku

4gb.jpg

aku tak tau kenapa jadi macam nih .. thumbdrive aku 256 ajer.. data yang boleh di isi dalam tu 243 MB ajer ..

apa yang aku buat sebelum dia jadik cam gitu ?

1. Thumbdrive aku dimasuki virus…

2. Scan virus..

3. amik langkah berjaga jaga… copy file yang masih selamat..

4. Format thumdrive guna HP USB Disk Storage Format Tool

4.1 memula ingat nak guna NTFS .. set la NTFS .. siap set

enable compression

4.2 Pastu format guna NTSF fail... format balik guna Fat32. sebab fikir fikir dalam linux ..senang skit nak mount

5. tup tup tup .. tgk kat Properties.. carta pai dah jadik besor gile…

best nih. buat poyo kat member member nih . .

update:

setelah mengetest.. hanya 243MB ajer yang boleh dimasukkan data ke dalamnya… pastu satu lagi . kalau kita delete file yang ada dalam thumbdrive .. pastu nak masuk yang lain .. tak bleh … kecuali format skali lagi . hahahah. aku rasa thumdrive aku rosak kut …

About hardyweb

Name : Adi Location : K Terengganu Occupation : Computer
This entry was posted in Komputer. Bookmark the permalink.

3 Responses to 4GB Thumbdrive

  1. spirit says:

    rezki jangan ditolak..

  2. Bayan says:

    tak berapa faham, tapi macam best je tetiba dapat durian selonggok…hhehhe [faham tak?]

  3. ninazyoshita says:

    wahhh… best giler tuuuu….. mcm mana bleh jd mcm2…. x phm laaa blurrrrr

Leave a Reply

