Resume sehelai kertas

member aku yang balik ngaji di Wales UK dulu ada bagi tau aku pasal resume sehelai kertas. dia cakap kalau nak mintak kerja kat sana, kalau hantar resume dua tiga helai kertas..masuk dalam tong sampah la jawabnya resume tu ..

so aku try la buat satu resume ( member aku tlg guide ) , aku reka sendirik. format dan mukataip pun aku ikut selera aku jerk..

resume.jpg

dan dua tiga ari nih, aku terfikir.. resume ngan CV rasanya tak sama.. sbb ada ari tu skali member aku hantar CV seseorang yang dah dijadikan rujukan oleh jutaan org..

dalam CV baru la bleh kita letak banyak banyak ( 2-4 helai kerta ) pengalaman kerja dsb… tu pandangan aku la… aku pun tak tau sgt mana yang sebetulnya antara resume dan cv nih . sbb dalam jobstreet .. resume yang digenerate tu .. dah 4 helai .. confius aku ..

apa pun .. nanti aku akan share resume yang aku buat. ( blank form ) so that korang bleh isi detail korang dalam tu.

update: 22/08/2006

http://dl.dropbox.com/u/62861063/blank_resume_sehelai_a4.doc

detail: aku guna Openoffice utk create benda nih, kalau MS Office 2003 tak compatible ngan doc nih .. tu aku tak tau la .. korang pandai pandai la edjust.. keh keh keh..

download jgn tak download..

Update: 10:00 mlm

terima kasih kawan kawan coz bagi komen .. emm nampaknya kita konfius dengan resume dan cv.. untuk tidak memeningkan kepala semua pihak.. kita tanya pakcik wikipedia mengenai resume atau cv…

http://en.wikipedia.org/wiki/Résumé

dan untuk gomen dan seangkatan dgnnya, aku tak tau la diaorg punye skima resume cam mana.. baik korang tanya en shahriman .. dia dah bagi email tu. rujuk komen dalam topic Bahasa Pengaturcaraan Internet.

Mungkin Borang SPA8 online yang panjang berjela jela tu dikira sebagai resume/cv korang kut.. ala yang pakai lotus domino tu … anak sapa la yang reka form panjang berjela jela tu ..

About hardyweb

Name : Adi Location : K Terengganu Occupation : Computer
This entry was posted in kerja, pengetahuan am, Umum and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

22 Responses to Resume sehelai kertas

  1. civ3 says:

    Resume blank tu memang compatible dengan ms word 03. Bukan ke resume yang kena cerita banyak pasal² experience kerja yang boleh jadi sampai empat helai? dan CV cuma satu atau dua helai sahaja? :huh:

  2. surfaddict says:

    erm..akupun dah conpius ni..CV dan resume..tp yg aku tahu..CV tu mmg dlm 3-4 helai..resume tu sehelaipun bleh buat..Tp utk CV aku hr tu aku buat 2 helai jer campur cover letter jadi 3 helai..

  3. soulseeker says:

    takleh download pun

    anyway aku penah terbaca yg resume n cv tu sama je. just istilah yg org gunakan. dan benda ni dah mengelirukn ramai org walhal refer kat benda yg sama

  4. hardyweb says:

    bleh download .. mungkin time ko nak download tu . server amd.streamload tgh maintenance kut..

  5. linahasan says:

    Sama neh pusyinggg ma resume n cv. Btw thanks ya infonya

  6. noor says:

    x boleh download.. :(

  7. hardyweb says:

    boleh apa.. baru download nih . awak guna apa? Internet Explorer ke ? try guna
    mozilla Firefox..

  8. aida says:

    boleh x bari contoh resume n cv? i nak tengok la?plezzzz???

  9. aida says:

    boleh x bagi contoh resume n cv?i nak tengok la?plezzzz???

  10. hardyweb says:

    DOWNLOAD AJER LAH.. ORANG DAH SEDIAKAN LINK KAT DALAM CONTENT TU .

  11. nurul says:

    cube bagi cntoh resume yang lengkap

  12. nurul says:

    urgent nie.. bagi contoh yang tepat n ape yang wajib ada dalam resume tue..

    • hardyweb says:

      kut ya pun bagi la salam dulu bila bertandang ke rumah orang..

      ok. kalau kat malaysia nih . saya tak pasti resume yang bagaimana HR mahukan.

      kalau nak yang paling lengkap. Buat Curriculum Vitae (CV) la.. buat dalam 10 helai.. kasi kau kau punye..

  13. pooh says:

    bang kenape x jelas??????????
    x nampak la……….

  14. adi says:

    download la.. baru jelas.

  15. nisa says:

    thanx byk2

    ak tgh rush nk intrvw neh

    resume lame hilg da xde dlm pndrve

    nsb ak search jmp web ko neh

    cpt kit kije ak

    juz dwnld

    pas2 isi lek

    anyway thanx!

  16. loq says:

    alos…xleh nk sedut dh k ni sample resume…file dlete dh..

  17. hardyweb says:

    nanti amber buat baru

  18. How did you end up getting the recommendations to compose ““Resume
    sehelai kertas | hardyweb:perjalanan hidupku”?

    Thanks for your effort ,Dorris

  19. Jerome says:

    No matter if some one searches for his required thing, thus he/she wishes
    to be available that in detail, therefore that thing is maintained over here.

Leave a Reply

