Opera Unite With Php/Mysql

Salam, pertamanya aku ingin mengucapkan terima kasih kepada Tuan Mambang sebab bagitau kat aku trick untuk enablekan php mysql melalui Opera Unite.

Opera Unite 10.10 beta, didatangkan dengan webserver di dalam webbrowser, kita boleh kongsi fail, gambar, lagu, mesej dan sebagainya. Ni macam nak lawan google wave la nih.

Malangnya, webserver yang disediakan tak support PHP, jadi Tuan Mambang bagi satu trick kat aku, iaitu dengan memasukkan aplikasi Web Proxy, upkan servis PHP dan Mysql dan halakan web proxy tersebut ke folder website yang ingin dipersembahkan.

Yang penting di sini, aku tak perlu pening kepala lagi untuk set port forwarding, dydns dan sebagainya, aku tak perlu lagi upload gambar ke image hosting pastu baru share gambar ngan kawan kawan.

bagi pengguna windows yang ingin share website dynamik mereka, mungkin nak tunjuk demo kat client atau apa saja, boleh gunakan nama pc anda untuk di set dalam web proxy.

operaunite

p/s: untuk aplikasi media player, Opera / Chrome akan memainkan file tersebut terus dari laman tersebut, sebaliknya, Firefox akan download file lagu ke dalam pc. Macam ada bug kat flash player jika dimainkan dalam browser firefox. Flash Player tak berfungsi .

About hardyweb

Name : Adi Location : K Terengganu Occupation : Computer
This entry was posted in Umum and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Opera Unite With Php/Mysql

  1. MakLaN says:

    kalau aku bleh dapat tenet 27/7 syok r wat server kat N1000 ni..

  2. ayohmang says:

    salam .. saya dah berjaya mapping local server pakai web proxy .. masalohnya pautan imej broken .. tengah cari solution nak wak ganer .. ada idea tak ? tq 4 your tips .. from bukit payungggg,ganu

  3. ayohmang says:

    salam kembali adi .. tgh mencuba zoneminder mengskodeng kawasan rumah menggunakan unite

Leave a Reply

