Presentation With Abiword 2.6

Salam, hari nih aku nak sembang pasal Abiword. sebenarnya Abiword dah pun keluarkan versi 2.8.1 . Tapi Debian Lenny tak support lagi. aku check kat repo dan backports tadi . memang tak ada lagi. kalau nak pakai jugok . kena kumpil sendiri. Tapi untuk pengguna windows. korang bleh download versi 2.8.1 . tak de masalah.

Pagi nih, masa tengah duk fikir fikir bahan untuk posting dalam blog, aku godek sikit pasal abiword.. lalu ternampaklah plugin presentation. Ohhh. abiword pun boleh buat presentation ke ? . menarik.

Jadi aku tak perlu lah pakai Openoffice atau Microsoft power point .. Just pakai Abiword yang kecik nih.,

Setelah mengodek skit sebanyak. Fungsi Presentation dalam Abi Word sebenarnya ringkas dan asas saja. . tak macam Impress atau Power Point yang siap boleh gerakkan huruf atau slide dia.

Kira oklah. bleh juga aku guna bendalah nih kalau malas nak godek dalam Impress Openoffice.

Dulu aku teruja dengan Sorang Otai Opensource masa dia buat presentation guna powerbook. software yang dia guna kalau tak silap.. Magicpoint.. simple gile. memang g33k la orang tua nih .

http://www.abisource.com/

About hardyweb

Name : Adi Location : K Terengganu Occupation : Computer
This entry was posted in Umum and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

